Identiteit

LG Flowers springt eruit als gerberateler. Hun tagline is ook niet voor niets “Anders doen geeft energie”. En daarmee is in woorden de hele lading gedekt. Aan mij de taak om de vertaalslag te maken naar een eigenzinnige beeldidentiteit.

Vertalen

In de interactieve brainstormsessie ging mijn ideeënmachine aan de slag. De combinatie van de creatieve input van Nouschka (hoofd van marketing & design) en die heldere visie van Joyce (Algemeen directeur) zorgden ervoor dat ik in die ene sessie een rake vertaalslag kon maken. In een kleine 2 uur stond het concept voor de beeldidentiteit.

Creatie

Elk thema droeg bij aan de volledige vertaling van “Anders doen geeft energie”. Denk aan achtergronden vol kleur en patroon, waarin het personeel uitblinkt als de beste en meest persoonlijke versie van zichzelf. Of bij de foto’s van de sleutelfiguren, waar we vooral heel veel bloemen gebruiken en deze op de meest eigenzinnige manieren inzetten. En natuurlijk vergeten we niet de kern van het bedrijf: de diensten waarin de ruwe en gepolijste kant van het werken bij LG Flowers wordt uitgelicht.

Dit maakte de makers:

Fotografie

Het resultaat:

Binnen twee maanden naar:
Een vernieuwde beeld identiteit
Beeldstrategie dat mee groeit met het bedrijf

Hoge diversiteit in beeld door de verschillende thema’s

Genoeg gegluurd, dit wil ik ook!

klaar om een sprintje te trekken

Kijken bij andere bedrijven is leuk. Wat nog leuker is, is het realiseren van jouw eigen merk! Ben je er klaar voor?

Toch nog verder kijken?

Dan zijn deze casussen ook nog interessant!