Concept
Van Kleijweg Project en Interim-management naar Undercover Bas. Een bedrijfsnaam die het verhaal al verteld. Wie kent het programma Undercover Boss niet? Tijdens de conceptfase vertelde Bas dat hij precies hetzelfde doet, maar zonder maatpak. Als Undercover Bas duikt hij de werkvloer in en draait een maand lang mee. Zo ziet hij precies waar het knelt, welke processen beter kunnen en waar mensen op de verkeerde plek staan. Geen consultancy van achter een bureau, maar hands-on, midden in de actie.
Creatie
Vanuit het concept creëerden we een duidelijk merkverhaal, een huisstijl met een knipoog naar de tuinbouw, een portret van Bas en vertaalden dit naar zijn LinkedIn-pagina. Een profiel dat direct laat zien wie Bas is, wat hij doet, en waarom klanten hem nodig hebben.
Conversatie
Heb je een krachtige vertaling van je merk? Dan wil je dat mensen erover praten. Dus tijd om te posten. Voor de lancering van Undercover Bas creëerden we meerdere posts met grafische visuals en scherpe teksten. Het resultaat? Na twee posts al de eerste aanvraag. Het bewijs dat een krachtig merk dat op alle plekken hetzelfde uitdraagt, direct de juiste gesprekken op gang brengt.
Dit maakte de makers:
Een portret van Bas
Volledige huisstijl – kleuren, typografie, logo
Een geschreven merkverhaal
Alle uitingen – LinkedIn banner, email handtekening, offerte, factuur
Het resultaat:
Nieuwe positionering
Twee leads waarvan één klant geworden is
Bas kan werken, terwijl wij op de achtergrond het merk opbouwen.
Gluurgallerij
Hier kan je zien wat niet beschreven kan worden.
Genoeg gegluurd.
klaar om een sprintje te trekken
Kijken bij Bas is leuk. Wat nog leuker is, is het realiseren van jouw eigen merk! Zien wat er voor jou mogelijk wordt?
Verder kijken?
Dan zijn deze projecten ook nog interessant!